B. Standby Phase (Pohotovostná fáza)
Niekotré karty majú efekty, ktoré sa aktivujú alebo sa musia vykonať počas Standby Phase. Ak na ploche nie je žiadna z takýchto kariet, stále môžete aktivovať Trap karty alebo Quick-Play Spell karty, predtým než budete pokračovať do Hlavnej fázy 1.
C. Main Phase 1 (Hlavná fáza)
Počas tejto fázy môžeš aktivovať väčšinu sovjich kariet:
- Môže privolať alebo Setnúť monštrum
- Môžeš zmeniť bojovú pozíciu tvojho monštra
- Môžeš aktivovať efekt karty
- Môžeš Setnúť Spell/Trap kartu
Privolať/Setnúť monštrum
Normal Summon (Normálne priovlanie) |
Ak privolávaš monštrum normálne položíš ho tvárou nahor vo zvyslej útočnej pozícii Počas jedného kola môžeš Normálne privolať max. jedno monštrum Ak chcete privolať monšturm level 5/6 musíte obetovať 1 vaše monštrum na ploche poslaním do hrobu Ak chcete privolať monštrum levelu ý a viac musíte obetovať 2 vaše monštrá na ploche poslaním do hrobu
|
Set Monster (Setnúť monštrum) |
Ak privolávaš monštrum setnutím položíš ho tvárou nadol do vodorovnej obrannej pozície (V tomto prípade nemôžeš použiť jeho efekt) Podobne platí pravidlo s monštramy levelu 5/6 a monštrami levelu 7 a vyššie Počas jedného kola môžeš Setnúť max. jedno monštrum, a to iba v prípade ak si už nomrálne neprivolal monštrum v danom kole
|
Flip Summon (Privolanie otočením) |
Flip provlať môžeš monštrum, ktoré sa už nachádza na ploche a je otočené tvárou nadol a to tým spôosobm, že ho otočíš tvárou nahor vo zvyslej útočnej pozícii Ak si v danom kole setol monštrum, nemôžeš ho privolať otočením v tom istom kole Pre jedno kolo je určené neobmedzené množstvo Flip privolaní |
Špecial Summon (Špeciálne privolanie) |
Špeicláne privolať monštrum môžeš pomocou efketou nejakej karty Ak nie je inak určené podla efektu, ktorým monštrum privolávaš, môžeš si vybrať, či ho privoláš v útočnej alebo obrannej pozícii, avšak vždy tvárou nahor Pre jedno kolo je určené neobmedzené množstvo Špeciálnych privolaní Medzi Špecial Summon sa počítajú aj Fusion Summon, Synchro Summon, XYZ Summon, Penudlum Summon a Ritual Summon (Ako na to čítajte v odkaze III Hracie Karty)
|
DÔLEŽITÉ: Počas jedného kola môžeš privolať jedno ZÁKLADNÉ monštrum. Toto monštrum môže byť buď Normálne privolané alebo Setnuté. Počas jedného kola nemôžeš privolať alebo setnúť viac Základných monštier. Taktiež nemôže Normálne polovať jedno Základné monštrum zatiaľ čo by si druhé setol.
Zmena bojovej pozície
Počas hry môžeš svoje monštrá ľubovolne meniť z útočnej pozície do obrannej a naopak. Zahŕňa to aj monštrá ktoré sú privolané Filp Summon. Zmeniť pozíciu monštra nemôžeš však vo viacerých prípadoch:
- Nemôžeš meniť bojovú pozíciu monštra, ktoré bolo v danom kole položené na plochu (Privolané/Setnuté)
- Nemôžeš meniť bojovú pozíciu monštra, ktorú počas tvojej útočnej fázy útočilo na súpera alebo jeho monštrum
- Nemôžeš meniť bojovú pozíciu monštra, ak v danom kole bola jeho pozícia už zmenená
Aktivácia efektu
Ak chcete aktivovať efekt niekotrej karty, oznámte svoj zámer súperovi a následne vykonajte všetko, čo je napísané na karte. Aktivovať môžete karty rôznymi spôsobymi:
- Effekt monštra môžete aktivovať ak je tvárou nahor
- Effekt Spell karty môžete aktivovať priamo z vašej ruky
- Effekt Trap karty môžete aktivovať otočením karty, ktorá sa nachádza na ploche
Niekotré efekty majú efekty, ktoré sa aktiuvjú automaticky keď sa objaví karta na ploche. Iné majú koninuálny efekt, a iné svoj efekt aktivujú potom ako sú zničené, alebo sa v priebehu hry niečo udeje. (Pre viac infromácii čítajte odkaz V Ostatné pravidlá)
Setnutie Spell/Trap karty
Počas tejto fázy môžeš položiť Spell/Trap karty stenúť položením karty tvárou na dol. Trap karty nemôžu byť aktivované v kole kedy ste ich setli, podobne ako Quick-play Spell karty. Ostatné druhy Spell kariet však môžete.
D. Battle Phase (Bojová fáza)
Teraz je čas na boj s príšerami. Samozrejme nemusíte útočiť ak nechcete a môžete hneď ukončiť vaše kolo. Hráč, ktorý začína hru v prvom kole nemôže útočiť. Počas tejto fázy môžete používať iba Trap karty a Quick-play Spell karty. Táto fáza je rozdelená do viacerých krokov:
Start setp
- Vyhlásenie súperovi že idete útočiť
Battle Step
- Vyberte jedno vaše monštrum a jedno súperové monštrum. Každé tvoje monštrum otočené v útočnej pozíci môže útočiť vždy jeden krát za kolo. Ak sa na poly nenachádza žiadne súperové monštrum, môžete útočiť na súper priamo.
Damage step
- Podla toho, v akej pozícii sa nachádza súperové monštrum provnaj rozdiel medzi silami jednotlivých monštier podla tejto tabulky:
-
Útok na monštrum v obrane |
Porovnanie ATK a DEF |
ATK vašeho monštra > DEF súperovho monštra |
Súperové monštrum je zničené a poslené do hrobu |
ATK vašeho monštra < DEF súperovho monštra |
Strácate život medzi rozdielom ATK a DEF |
ATK vašeho monštra = DEF súperovho monštra |
Monštrá zostávajú na ploche |
Útok na monštrum v útoku |
Porovnanie ATK a ATK |
ATK vašeho monštra > ATK súperovho monštra |
súperové monštrum je zničené a poslené do hrobu a stráca život medzi rozdielom ATK a ATK |
ATK vašeho monštra < ATK súperovho monštra |
vaše monštrum je zničené a poslené do hrobu a strácate život medzi rozdielom ATK a ATK |
ATK vašeho monštra = ATK súperovho monštra |
Obe monštrá sú poslané do hrobu |
- Ak útočíte priamo na súpera stráca život rovnaký hodnote ATK vášho monštra
- Ak útočíte na monštrum tvárou nadol, toto monštrum sa obráti do pozície tvárou nahor v obrannej pozícii a porovnáte ich rozdiely (Ak monštrum otočené pri útoku disponuje Flip efektom, tak sa aktivuje na konci Damage Step)
End Step
- Ak ste útočili s monštrami, ktorými ste chceli, môžete prejsť do hlavnej fázy 2 alebo ukončiť vaše kolo.
E. Main Phase 2 (Hlavná fáza 2)
V hlavnej fázy 2 môžete vykonávať všetky úkony, ktoré ste mohli vykonávať v Hlavnej fázy 1. Ak ste však v hlavnej fáze vykonali šinosti ktoré sú limitované, ako napríklad Normal Summon/Set, v tejto fáze to nie je dovolené zopakovať.
F. End Phase (Konečná fáza)
Počas tejto fázy oznámite súperovi koniec vášho kola a nasleduje kolo vášho súpera v rovnakom poradí ako to vaše. Ak však pri End Phase máte na ruke viac ako 6 kariet, musíte do hrobu odhodiť tolko kariet, aby vám na ruke zostalo práve 6. Počas súperovho kola môžete aktivovať Trap karty kotré máte na ploche, alebo iné efekty, ktoré môžu byť aktivované v súperovom kole. (Ako na to sa dozviete v odkaze V ostatné pravidlá)
<-- predchádzajúce pravidlá pokračovanie pravidiel -->